19-03-2020

Virtuele rondleiding door Breitner vs Israels

door Frouke van Dijke, conservator 19e eeuwse kunst

Onze tentoonstelling ‘Breitner vs Israels’ ligt er verlaten bij. Bij hoge uitzondering gingen vandaag de museumdeuren open voor conservator Frouke van Dijke. Zij heeft vanmiddag, helemaal alleen, een virtuele tour door de tentoonstelling opgenomen. Zo hopen we dat iedereen alsnog een beetje kan genieten van dit prachtige verhaal!

Het boek over de tentoonstelling, dat leest als een roman, is uitgegeven door WBOOKS en verkrijgbaar in twee verschillende varianten: u kunt kiezen tussen Breitner of Israels op de cover. Conservator Frouke van Dijke vertelt hierin het verhaal van de artistieke bokswedstrijd tussen George Hendrik Breitner en Isaac Israels in tien rondes. Onze museumshop is gesloten, maar online is het boek nog steeds verkrijgbaar en kost € 29,95.