22-01-2025

Al meer dan 190.000 bezoekers sinds de opening

DIOR - A New Look wegens groot succes verlengd tot en met 2 maart

De tentoonstelling DIOR – A New Look in Kunstmuseum Den Haag zou te zien zijn tot eind januari, maar is wegens groot succes verlengd tot en met 2 maart 2025. “Inmiddels heeft de tentoonstelling al ruim 190.000 bezoekers getrokken en we willen nog veel meer modeliefhebbers de gelegenheid bieden om de prachtige ontwerpen te bewonderen. We zijn Maison Dior en andere bruikleengevers enorm dankbaar voor het mogelijk maken van deze verlenging“, aldus directeur Margriet Schavemaker. 

Jeugd staat in de rij 

Jong en oud komen naar het Kunstmuseum voor een bezoek aan deze modetentoonstelling over het wereldberoemde couturehuis. Zo kopte bijvoorbeeld Dagblad AD in oktober dat Gen-Z deze tentoonstelling massaal weet te vinden en schreef dat de jeugd in de rij staat. Schavemaker: “Met de modetentoonstellingen - die we traditiegetrouw elk najaar organiseren - trekken we echt een ander publiek naar het museum en daar zijn we heel blij mee. Eenmaal binnen wordt vaak ook nog een bezoek aan andere tentoonstellingen gebracht, zoals op dit moment Grand Dessert – De geschiedenis van het toetje of in het voorjaar Nieuw Parijs – Van Monet tot Morisot.”

Elegante en tijdloze mode

De tentoonstelling richt de spotlights niet alleen op de iconische ontwerpen van oprichter-couturier Christian Dior, maar ook op die van zijn opvolgers en met name de huidige en eerste vrouwelijke Creative Director Maria Grazia Chiuri. Zij ontwerpt voor de vrouwen van nu, werkt samen met veel vrouwelijke kunstenaars en gebruikt haar collecties heel bewust om feministische statements te maken. Het werk van beide ontwerpers sluit perfect aan bij de tijdgeest en hebben het couturehuis elk op geheel eigen wijze een frisse ‘New Look’ gegeven. 

Alleen in Den Haag te zien 

De tentoonstelling DIOR – A New Look is geïnitieerd en bedacht door het Kunstmuseum. Bezoekers wanen zich momenteel in de tentoonstellingszalen even in Parijs, waar ze niet alleen een groot aantal tijdloze looks kunnen bewonderen, maar ook costume jewellery, tekeningen, schetsen en iconische foto’s. In de Dior filmzaal komen veel ontwerpen bovendien tot leven. Het bezoek wordt afgesloten met de pop-up store waar allerlei exclusieve items als aandenken aan de tentoonstelling verkrijgbaar zijn. 

Tickets met tijdslot zijn te koop via kunstmuseum.nl.

Deze tentoonstelling wordt mede mogelijk gemaakt door Nationale-Nederlanden, Fonds 21, het Blockbusterfonds en de gemeente Den Haag.

Fotocredits: Alex Heuvink (bovenaan) en Studio Roodenburch/Bram Vreugdenhil (onderaan)