01-06-2017

Bijzondere samenwerking Tony's Chocolonely en Gemeentemuseum Den Haag

Speciale Tony's Mondriaan Reep

Mondriaan wikkel

De tentoonstellingen in het Gemeentemuseum Den Haag en alle andere activiteiten in het kader van het landelijke themajaar Mondriaan to Dutch Design zorgen ervoor dat in binnen- en buitenland een ware ‘Mondriaanhype’ is ontstaan. Niet in de laatste plaats doordat het gedachtengoed van Mondriaan – hij was een vernieuwer met de ambitie om de wereld te veranderen – zovelen aanspreekt. Dit sluit ook perfect aan bij de filosofie van Tony’s Chocolonely, chocolademakers met een missie. Gedurende de looptijd van de tentoonstelling De ontdekking van MondriaanAmsterdam | Parijs | Londen | New York ligt er tijdelijk een  Tony’s Mondriaan  reep in de winkel, Tony’s melk chocolade met een ‘vermondrianiseerde’ wikkel die twee personen voor de prijs van één toegang verleent tot het Gemeentemuseum.

In het hele land wordt gevierd dat De Stijl, de kunstbeweging met Mondriaan als belangrijkste lid, honderd jaar geleden is opgericht. Dit leidt tot een uitgebreid tentoonstellingsprogramma, vele activiteiten en bijzondere initiatieven. Van citydressing tot festivals in het teken van De Stijl en van speciale menu’s tot nieuwe boeken en catalogi. En vanaf zaterdag 3 juni  is er de Tony’s Mondriaan reep, die wordt verkocht in een selectief aantal winkels, waaronder De Bijenkorf, Marqt en wereldwinkels in steden die 100 jaar de Stijl vieren. De reep is verkrijgbaar in Den Haag, Leiden, Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Amersfoort, Arnhem en Otterlo.

Mondriaan: de man die alles veranderde

Mondriaan is een van ‘s werelds grootste kunstenaars. Een internationale held, van Nederlandse bodem. Met grootse, typisch Hollandse, ambities om de wereld te veranderen. De kunst hééft hij ook volledig vernieuwd: van ouderwets naar tijdloos modern. Wie kent zijn iconische beeldtaal niet? En ook zijn leven was fascinerend! Van Amsterdam naar New York. Van Hollandse fiets tot London underground. Van schilderen in Parijs tot swingen op de nieuwste jazz muziek. Van een Europa in oorlog naar de vrijheid van de Victory. In De ontdekking van Mondriaan, de meest veelomvattende overzichtstentoonstelling ooit, staan zijn werk en leven centraal.

Tony’s Chocolonely: chocolademakers met een missie

Die drive en de wil tot verandering, dat is precies hoe Tony’s Chocolonely al sinds 2005 werkt. Wars van de status quo in de wereld van chocolade, vaart Tony’s Chocolonely zijn eigen koers. Mondriaan zocht naar een nieuwe kunst en volgde een verbluffend pad naar abstractie. Kunst aan de top, 100% optimistisch en symbool van de nieuwe vrijheid. Tony’s zoekt naar manieren om de chocolade-industrie te veranderen en  100% slaafvrij te maken. Symbool voor een duurzame, eerlijke toekomst.

Door deze bijzondere samenwerking willen het Gemeentemuseum Den Haag en Tony’s Chocolonely het beste van twee werelden combineren. Genieten van chocolade met een missie én genieten van vernieuwende, inspirerende kunst.