02-09-2019

De Lavino Collectie ONLINE

Terrines met deksels in de vorm van dieren, Delft, 1750-1800, tinglazuuraardewerk, Kunstmuseum Den Haag – The Lavino Collection

Met één druk op de knop is vanaf vandaag De Lavino Collectie bestaande uit 1.000 objecten online te bewonderen. Kunstmuseum Den Haag heeft deze grootste en belangrijkste privéverzameling Delfts aardewerk ter wereld in langdurig bruikleen gekregen. Deze unieke collectie, van de in 2005 overleden staalindustrieel Meijer Lavino, is nooit eerder voor publiek te zien geweest en bevat bijna het gehele assortiment van de Delftse plateelbakkers uit de periode 1660-1820. Vanaf deze week is de collectie te zien in de tentoonstelling De Lavino Collectie – Staalkaart van Delfts aardewerk (t/m 1 maart 2020).