22-02-2017

Gemeentemuseum ontvangt 700.109 euro van BankGiro Loterij

Op donderdag 16 februari vond het jaarlijkse BankGiro Loterij Goed Geld Gala plaats in de Beurs van Berlage te Amsterdam. Tijdens deze bijzondere middag maakte de BankGiro Loterij bekend hoeveel geld zij in 2017 - dankzij haar deelnemers - kunnen schenken aan cultuur en het behoud van cultureel erfgoed in Nederland.

Het Gemeentemuseum Den Haag heeft tijdens het gala 700.109 euro ontvangen, dankzij de BankGiro Loterij deelnemers. Het museum ontvangt een vaste bijdrage van 500.000 euro per jaar. Daarnaast krijgt het museum een bijdrage van 200.109 euro, dankzij het zogeheten ‘geoormerkt werven’, waarbij deelnemers specifiek voor het Gemeentemuseum meespelen. De helft van de maandelijkse lotprijs van deze deelnemers gaat direct naar het Gemeentemuseum. Nog nooit ontving het Gemeentemuseum zo’n hoog bedrag via de geoormerkte werving.

Benno Tempel, directeur van het Gemeentemuseum, nam de symbolische cheques in ontvangst: “Wij zijn de deelnemers van de BankGiro Loterij ontzettend dankbaar. Mede door hun bijdrage kunnen we unieke aankopen doen voor onze collectie, prachtige tentoonstellingen maken en educatieve en maatschappelijke projecten uitvoeren die een breed publiek – jong en oud - bereiken.”

Goed Geld Gala 2017

Het Goed Geld Gala is ieder jaar weer een belangrijk moment voor culturele organisaties in Nederland. Tijdens deze bijeenkomst maakt de BankGiro Loterij bekend hoeveel geld zij dankzij haar deelnemers kan schenken aan cultuur en het behoud van cultureel erfgoed in Nederland. Dit jaar schenkt zij een recordbedrag van ruim 66,9 miljoen euro aan 66 culturele organisaties. Van ieder verkocht lot is de helft voor hen bestemd.

Meer informatie of meespelen? Uiteraard wordt het zeer gewaardeerd als u meespeelt voor het Gemeentemuseum! www.bankgiroloterij.nl.