12-06-2017

GRATIS DOEBOEKEN MONDRIAAN VOOR HAAGSE SCHOLIEREN

Eerste exemplaren uitgereikt door Pierre Wind

Sinds 3 juni is in het Gemeentemuseum Den Haag De ontdekking van Mondriaan te zien. In de weken na de opening zijn er diverse initiatieven voor of in samenwerking met Haagse opleidingen. “We vinden het namelijk heel belangrijk dat niet alleen de oudere generaties, maar juist ook de jeugd deze kunstenaar leert kennen”, vertelt directeur Benno Tempel.

De komende dagen ontvangen Haagse schoolkinderen in de groepen 5 t/m 8 daarom een cadeau van het Gemeentemuseum: het Doeboek Mondriaan. Een boek vol puzzels, spelletjes en weetjes. Zo kan ook de jongste generatie dé moderne kunstenaar van de twintigste eeuw – spelenderwijs – in hun hart sluiten.

Pierre Wind reikte vanmorgen de eerste exemplaren uit in groep 6-7-8 op de Eerste Nederlandse Montessori School. Wind heeft zich het afgelopen halfjaar verdiept in Mondriaan en een speciaal menu heeft ontwikkeld samen met leerlingen van het ROC Mondriaan. Bij de uitreiking maakte hij er op geheel eigen wijze een kookfeestje van. Het eerste exemplaar doopte hij samen met de leerlingen in een pan met stikstof.
De verspreiding van het Doeboek Mondriaan onder Haagse schoolkinderen wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting De Versterking, Ammerlaan Belastingadviseurs, Nuijten Accountants, Stijl Advocaten en de Gravin van Bylandt Stichting.