01-07-2021

Podcast met Ferry Molenaar

BEELDSPIEKER

Luister vanaf 5 juli naar Beeldspieker, een gloednieuwe podcast waarin verhalenverteller Ferry Molenaar in gesprek gaat met Doede Hardeman, Hoofd Collecties van het Kunstmuseum. Ze spreken elkaar over twee topstukken van ons museum: Mondriaans Victory Boogie Woogie (1944) en Jongens op Vastenavond (1908) van Gabriele Münter. U ervaart als luisteraar dat er meer is dan alléén kijken naar kunst. Ferry is blind, en neemt u mee in zijn doel om de kunstwerken daadwerkelijk te beleven. Doede is daarom genoodzaakt om beter te kijken, duidelijke taal te spreken en specifieke dingen te benoemen. De podcast laat u horen door de oren van iemand die niet kan zien.

Het zien van een kunstwerk is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Er is ook gedacht aan mensen met een auditieve beperking, want het gesprek is bovendien weergegeven via filmpjes met gebarentaal. Voor personen die liever lezen is een transcript beschikbaar. Zo kunnen zo veel mogelijk mensen genieten van kunst en cultuur.

Beluister Beeldspieker via Spotify, Apple Podcast, Google Podcast, Anchor, Breaker, Pocket Casts, RSS feed en RadioPublic.

Voor meer informatie over de podcast: https://www.beeldspieker.nl/