24-02-2017

Stadsdeelavond Scheveningen

15 februari 2017

Leden van het Scheveningse Vissersvrouwenkoor. Foto gemaakt door: Maurice Haak

Ruim 500 enthousiaste inwoners van het Stadsdeel Scheveningen bezochten in het Gemeentemuseum Den Haag de eerste van een nieuwe reeks speciale bewonersavonden. Leden van het Scheveningse Vissersvrouwenkoor stonden oog in oog met  ‘De Storm’ van Bart van der Leck. Op dit kleurrijke schilderij kijken twee Scheveningse vrouwen naar een schip dat voor de kust van Scheveningen in een storm is beland. Een confronterend beeld aangezien vissersvrouwen in het verleden met spanning en hoop op een goede afloop op de uitkijk stonden.

Dit jaar staan de bewonersavonden in het teken van het feestjaar ’100 jaar Mondriaan & De Stijl’. Het schilderij ‘De Storm’ maakt deel uit van de tentoonstelling Piet Mondriaan en Bart van der Leck, De uitvinding van een nieuwe kunst,  t/m 21 mei te zien in het Gemeentemuseum. Op 5 april is de volgende bewonersavond, voor de inwoners van de stadsdelen Haagse Hout en Laak.