27-12-2016

Verruiming van openingstijden vanaf 2 januari 2017

Goed jaar voor Gemeentemuseum Den Haag

Kunstmuseum Den Haag. Foto: Gerrit Schreurs.

Gemeentemuseum Den Haag heeft in 2016 weer vele bezoekers mogen verwelkomen. De teller staat aan het einde van het jaar op 560.000. Dit is inclusief de bezoekers van Escher in het Paleis, dat de Eschercollectie van het Gemeentemuseum toont. Daarnaast werden ook tentoonstellingen die het Gemeentemuseum in het buitenland organiseerde goed bezocht. Jan Toorop in Villa Stuck in München, Gerard Petrus Fieret in Le BAL in Parijs en Mondrian e o movimento De Stijl in Brazilië, met meer dan 70 werken uit de collectie van Piet Mondriaan, zijn met veel enthousiasme ontvangen. In 2017 keren álle werken van Mondriaan huiswaarts voor het feestjaar Mondriaan tot Dutch Design. 100 jaar De Stijl. Wegens het succes van de afgelopen jaren en de verwachte drukte in 2017 gaan Gemeentemuseum Den Haag, GEM en Fotomuseum Den Haag vanaf 2 januari een uur eerder open.

Benno Tempel: “De kracht van het Gemeentemuseum is dat we naast grote publiekstrekkers zoals Karel Appel, Jan Toorop en Hubert de Givenchy – To Audrey with Love ook tentoonstellingen voor de liefhebber programmeren zoals Kijk! Glas en Constant – New Babylon. Bovendien kunnen bezoekers in het Gemeentemuseum kennismaken met kunstenaars die zij tot dan toe misschien niet kenden. Zo lijkt Alice Neel dit jaar in Nederland de erkenning te krijgen die zij verdient. Ook de in zijn thuisland België al zeer bekende kunstenaar Rinus Van de Velde oogst ook in Nederland steeds meer waardering”. Tempel kijkt enorm uit naar het programma voor 2017. “We zetten dan onder andere de modernste kunstenaar van de 20e eeuw opnieuw op een voetstuk: Piet Mondriaan is het stralende middelpunt van het landelijke feestjaar Mondriaan tot Dutch Design.”

Verruiming openingstijden
Vanaf 2 januari 2017 gaan zowel het Gemeentemuseum Den Haag als Fotomuseum Den Haag en GEM een uur eerder open. Gemeentemuseum Den Haag is voortaan geopend dinsdag t/m zondag 10-17 uur, GEM en Fotomuseum Den Haag dinsdag t/m zondag 11-18 uur.