05-02-2016

Gemeentemuseum ontvangt 695.606 euro van BankGiro Loterij

Op woensdagavond 3 februari vond in het Tropenmuseum het jaarlijkse BankGiro Loterij Goed Geld Gala plaats. De Loterij maakte tijdens dit gala bekend hoeveel geld zij in 2016 dankzij haar deelnemers kan schenken aan cultuur en het behoud van cultureel erfgoed in Nederland.

Het Gemeentemuseum Den Haag heeft tijdens het gala 695.606 euro ontvangen, dankzij de deelnemers van de BankGiro Loterij. Het museum ontvangt een vaste bijdrage van 500.000 euro per jaar. Daarnaast krijgt het museum een bijdrage van 195.606 euro, dankzij het zogeheten ‘geoormerkt werven’, waarbij deelnemers specifiek voor het Gemeentemuseum meespelen. De helft van de maandelijkse lotprijs van deze deelnemers gaat direct naar het Gemeentemuseum. Nog nooit ontving het Gemeentemuseum zo’n hoog bedrag via de geoormerkte werving.

Hans Buurman, adjunct-directeur van het Gemeentemuseum, nam de symbolische cheques in ontvangst: “Wij zijn de deelnemers van de BankGiro Loterij ontzettend dankbaar. Mede door hun bijdrage kunnen we unieke aankopen doen voor onze collectie, prachtige tentoonstellingen maken en projecten uitvoeren die een breed publiek – jong en oud - bereiken.”

Goed Geld Gala 2016

Het Goed Geld Gala is ieder jaar weer een belangrijk moment voor culturele organisaties in Nederland. Tijdens deze bijeenkomst maakt de BankGiro Loterij bekend hoeveel geld zij dankzij haar deelnemers kan schenken aan cultuur en het behoud van cultureel erfgoed in Nederland. Dit jaar schenkt zij een recordbedrag van ruim 62,8 miljoen euro aan 69 culturele organisaties. Van ieder verkocht lot is de helft voor hen bestemd.

Meer informatie of meespelen? Uiteraard wordt het zeer gewaardeerd als u meespeelt voor het Gemeentemuseum! www.bankgiroloterij.nl.