Suzy Sweet

Scroll for English


Achter de centrale figuur in Suzy Sweet zijn een vader en dochter aan het bidden voor wat een Thanksgiving-maal lijkt te zijn. Door de toevoeging van een lijst met pin-ups verandert Lurie de verder zo idyllische scène in een ongemakkelijke botsing tussen tegengestelde aspecten van de maatschappij. Net als veel van zijn tijdgenoten, zoals Robert Rauschenberg en Eduardo Paolozzi, gebruikt Lurie de collage om een traumatisch verleden in het heden te verwerken. Maar terwijl anderen deze fragmenten uit het verleden gebruiken om een nieuw heden te construeren, gebruikt Lurie ze om bestaande problemen in de maatschappij uit te vergroten en de toeschouwer bewust te maken van deze vormen van hypocrisie.

-------------------------------------------------------------------------------------

Behind the central figure in Suzy Sweet, a father and daughter say grace before what appears to be thanksgiving dinner. Through the addition of a frame of pin-ups, however, Lurie transforms the otherwise idyllic scene into an awkward clash between contrasting aspects of society. Like many of his contemporaries such as Robert Rauschenberg or Eduardo Paolozzi, Lurie uses collage to come to terms with a traumatic past in the present. But where others use these fragments of the past to construct a new present, Lurie employs them to exaggerate existing issues in society and make the viewer aware of these hypocrisies.