18 mei 2002 t/m 06 oktober 2002

Fotokabinetten: Portretten uit de collectie van Willem van Zoetendaal

De vierde in de reeks presentaties in de Fotokabinetten van het Gemeentemuseum Den Haag is gewijd aan het portret. Aan de hand van maar liefst honderdvijftig foto\'s wordt een beeld gegeven van dit heel eigen genre binnen de fotografie.

De presentatie toont een scala aan beelden, uiteenlopend van anonieme politiefoto\'s tot monumentale kunstfotografie. Alle foto\'s zijn afkomstig uit één verzameling. Ze werden de afgelopen tien jaar bijeengebracht door Willem van Zoetendaal (1950). Gedurende zijn hoofddocentschap aan de Gerrit Rietveld Academie verzamelde hij foto\'s van studenten en collega-docenten, maar ook antiquarisch of anderszins. Voor het Gemeentemuseum Den Haag treedt Van Zoetendaal op als gastcurator van de Fotokabinetten.