Werken bij

Kunstmuseum Den Haag zoekt voor de afdeling HR per 1 juni 2020, ter aanvulling van het team,  een:

Controleur Beveiliging & Publieksopvang (fulltime, 36 uur)

  • Als controleur heb je de dagelijkse leiding over de medewerkers Beveiliging en Publieksopvang en zorg je voor een soepele organisatie in het museum, tijdens zowel de openingsuren als tijdens evenementen in de avonduren. Publieksvriendelijkheid en de veiligheid van onze gasten, werknemers en kunstwerken staat daarbij centraal. In het geval van een calamiteit treedt je samen met het team daadkrachtig op. Daarnaast zorg je ervoor dat je personeel op een slimme wijze verdeeld is over de tentoonstellingszalen, bij de kassa, kaartcontrole en entree zodat de beveiliging en publieksvriendelijkheid gegarandeerd zijn. Het team Beveiliging en Publieksopvang is voor veel bezoekers ‘het gezicht’ van het museum.

    • Leidinggeven aan de medewerkers van het team Beveiliging en Publieksopvang;
    • Zorgen  voor een adequate indeling van het personeel op de tentoonstellingszalen, bij de kassa, de kaartcontrole en entree of tijdens evenementen;
    • Het personeel instrueren over geldende gedrags- en controlerichtlijnen;
    • Toezicht houden op de naleving van instructies;
    • Optreden in het geval van een calamiteit;
    • Zorgen  voor de opvang van scholen en gasten bij speciale ontvangsten;
    • Bemiddelen  bij het oplossen van problemen met bezoekers van het museum;
    • Lopen van sluitrondes;
    • Dagrapportages opstellen
    • Je bent een goede teamspeler met leidinggevende kwaliteiten;
    • Je bent 7 dagen per week flexibel inzetbaar, tijdens openingstijden en avond- of weekendevenementen;
    • Je hebt een afgeronde opleiding MBO Beveiliger 2;
    • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
    • Je hebt een EHBO- en BHV-diploma of bent bereid deze te halen:
    • Je hebt gevoel voor zowel Hospitality als beveiliging.
    • Een baan in en van Nederlands mooiste musea en een prachtige werkomgeving;
    • Een salaris volgens de Museum cao afhankelijk van je kennis, ervaring en opleiding;
    • Een contract voor 36 uur per week voor de periode van één jaar, met uitzicht op verlenging  bij goed functioneren.
  • Voor meer informatie over deze functie kan je contact opnemen met Andre van Klooster, Hoofd Beveiliging & Publieksopvang, via avanklooster@kunstmuseum.nl

    Voor meer informatie over de procedure kan je contact opnemen met Carla Wagenaar, Adviseur P&O, via cwagenaar@kunstmuseum.nl of telefonisch via 070-3381161.

    Kunstmuseum Den Haag biedt graag ruimte aan zo veel en divers mogelijk talent. Gezien de huidige personeelssamenstelling nodigen wij alle geïnteresseerden, en in het bijzonder kandidaten met een migratie-achtergrond of bi-culturele identiteit uit om te reageren.

  • Ben je enthousiast over de functie van controleur? Dan nodigen wij je graag uit om te solliciteren! Dit kan via https://kunstmuseum.homerun.co/controleur-beveiliging-publieksopvang

    Reageren kan t/m 30 april a.s.

Gedreven Hoofd HR (4 a 5 dagen per week)

  • De afdeling HR is verantwoordelijk voor de advisering over personeels- en organisatiebeleid en de uitvoering daarvan. Dit heeft betrekking op circa 135 medewerkers en een groot aantal enthousiaste mensen die op een andere manier aan het museum verbonden zijn. De afdeling bestaat momenteel uit een adviseur en een administratief medewerker.

    Hoe kan een dag eruit zien? Aanpassen van arbeidsovereenkomsten, begeleiden van werving- en selectieprocedures, adviseren van leidinggevenden, ontwikkelen van beleid en procedures en ondersteunen bij verzuimcasussen zijn een greep uit onze werkzaamheden. Niet alles kan vooraf gepland worden, ook het beantwoorden van ad hoc vragen van leidinggevenden en medewerkers over beleid, procedures en regelingen maken onderdeel uit van het dagelijkse werk. 

  • •    Strategisch beleid ontwikkelen op alle HR gebieden  en daarbij ook, in goed overleg met directie en leidinggevenden, zorg dragen voor een efficiënte en doelmatige uitvoering ervan;
    •    Personeelsplanning;
    •    Leidinggeven aan de afdeling;
    •    Fungeren als aanspreekpunt voor medewerkers en directie en in voorkomende gevallen voor de ondernemingsraad van het museum;
    •    Gevraagd en ongevraagd adviseren over mogelijke opleidingen en ontwikkelingsmogelijkheden van medewerkers;
    •    Adviseren van de directie (gevraagd en ongevraagd) over personeels- en organisatiebeleid;
    •    Adviseren van de leidinggevenden ten aanzien van het personeelsmanagement;
    •    Informeren van de medewerkers over relevante zaken via het intranet;
    •    Uitvoeren van het wervings- en selectiebeleid;
    •    Vastleggen en toepassen van de arbeidsvoorwaarden van alle (tijdelijke) medewerkers, stagiaires en medewerkers;
    •    Zorgen voor een actueel (digitaal) personeelsarchief;
    •    Je bent verantwoordelijk voor optimaal ondersteunende systemen en processen;
    •    Volgen, signaleren en analyseren van relevante ontwikkelingen die zich voordoen binnen en buiten de organisatie en deze  vertalen naar consequenties en mogelijkheden voor de organisatie;
    •    Omzetten van de goedgekeurde beleidsvoorstellen naar tactische en operationele HR beleidsplannen en zorg dragen voor een juiste uitvoering hiervan binnen de afdeling;

  • •    Een enthousiaste, proactieve en resultaatgerichte professional met aantoonbare, brede kennis van human resources management;
    •    Een afgeronde opleiding HBO HRM of vergelijkbaar en meerdere jaren (minimaal drie jaar) ervaring in een soortgelijke functie, waarbij adviseren van leidinggevenden een belangrijk onderdeel was;
    •    Je bent op de hoogte van relevante wet- en regelgeving;
    •    Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden, kunt goed samenwerken, bent overtuigend en weet de voortgang van een proces goed te bewaken;
    •    Je bent integer en organisatiesensitief en hebt affiniteit met kunst en cultuur;
    •    Je weet mensen in beweging te krijgen, bent gericht op resultaat en weet hoe je weerstand voorkomt dan wel overwint;
    •    Je schakelt makkelijk tussen de verschillende partijen;

  • •    Een baan in een van Nederlands mooiste musea en een prachtig gebouw en werkomgeving;
    •    Een functie op een afdeling die volop in beweging is en waar dus veel ontwikkeling mogelijk is;
    •    Een contract voor week voor een jaar met uitzicht op verlenging bij goed functioneren; 
    •    Een salaris volgens de museum cao, afhankelijk van kennis, ervaring en opleiding.

    Voor meer informatie over deze functie kan je contact opnemen met Carla Wagenaar (adviseur p&o) via cwagenaar@kunstmuseum.nl.

    Kunstmuseum Den Haag biedt graag ruimte aan zo veel en divers mogelijk talent. Gezien de huidige personeelssamenstelling nodigen wij alle geïnteresseerden, en in het bijzonder kandidaten met een migratie-achtergrond of bi-culturele identiteit uit om te reageren.

  • Solliciteer hier

    Je kunt reageren t/m 15 april.

    Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.