Kunstmuseum Den Haag heeft een schatkamer van meer dan 160.000 kunstwerken. Hier werken we aan de online ontsluiting van de hoogtepunten uit deze collectie.
Kunst actief voor havo en vwo is gericht op zowel praktisch als theoretisch leren. Voor de onderbouw gericht op het ontdekken door te doen, en voor de bovenbouw meer theoretisch en onderzoekend. De museumdocent biedt een kunst-en cultuurhistorisch kader, waarin vaktermen worden geïntroduceerd. Leerlingen leggen verbanden tussen toen en nu vanuit hun belevingswereld.
Leerlingen verkennen onder leiding van een van onze museumdocenten verscheidene kunstwerken in het museum en gaan actief aan de slag met (beeldende) opdrachten tussen de kunstwerken. Leerlingen leren zich open te stellen voor kunstwerken en ze te ervaren en te bevragen, om zo betekenis te vinden in de kunstwerken en deze meer te waarderen.
Een ervaren museumdocent speelt in op de input en kennis van de leerlingen, en geeft aanvullende informatie op hun bevindingen. De leerlingen leren dat er een kunst- en cultuurhistorisch kader is waarbinnen een kunstwerk geïnterpreteerd kan worden, maar dat kunstbeschouwing begint bij jezelf en wat je ziet.
Hieronder worden de verschillende programma's verder toegelicht.
Bij het horen van de naam Mondriaan wordt vaak aan zijn abstracte werken in primaire kleuren gedacht. Minder bekend is dat Piet Mondriaan ook een heel goede landschapsschilder was. Hoe kwam hij van het schilderen van kleurrijke polders en ‘hoekige’ appelbomen tot de Victory Boogie Woogie? Met Kunst actief - Mondriaan & De Stijl volgen de leerlingen deze bijzondere weg naar abstractie.
Ook De Stijl komt aan bod: de kunststroming die de ideeën van Mondriaan en zijn tijdgenoten over de Nieuwe Kunst omvatte. Door te discussiëren, te schrijven en te tekenen plaatsen leerlingen het werk van Mondriaan en andere kunstenaars van De Stijl in een bredere maatschappelijke en politieke context.
Piet Mondriaan Avond; de rode boom 1908
-Onderzoeken hoe de kunst van Piet Mondriaan zich gedurende zijn leven bleef ontwikkelen | |
-Inzicht krijgen in de tijd waarin Mondriaan en andere kunstenaars binnen De Stijl actief waren, en hoe hun kunst en vormgeving in verband staat met deze tijd | |
-Leren over de maatschappelijke idealen die de kunstenaars van De Stijl nastreefden, en hoe deze idealen zich vertalen naar het heden | |
-Oefenen met vaktermen | |
- Dwalen door de tentoonstelling, genieten en een eigen mening vormen |
Leerdoelen
Prijs : € 85 per 15 leerlingen Vanaf schooljaar 2025-2026: € 100 | |
Duur : 75 minuten | 1 uur 15 minuten Vanaf schooljaar 2025-2026: 90 minuten | |
Begeleiding : 1 docent van school per 15 leerlingen | |
Taal : Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering | |
Reserveren : Minimaal 3 weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.nl |
Reserveer nu voor de periode: 7 april 2025 t/m 31 augustus 2025
Meer informatie over de tentoonstelling New New Babylon - Visions for another tomorrow
Constant Nieuwenhuys droomde van een wereld waarin iedereen vrij is om te maken, te experimenteren en te spelen. Als kunstenaar verbeeldde hij een alternatieve toekomst, waarin de dingen ook anders konden zijn. De tentoonstelling New New Babylon laat een verzameling kunstwerken zien van moderne kunstenaars die zich buigen over relevante maatschappelijke vraagstukken, zoals Constant ook deed.
Tijdens Kunst actief – New New Babylon maken leerlingen een eigen ontwerp van de toekomst. Hoe leven we met elkaar samen? En welke idealen streven we na? Leerlingen gaan op hun onderzoek langs sculpturen, installaties, schilderijen en audiovisuele kunst. Door middel van uiteenlopende opdrachten werken zij stapsgewijs toe naar een verbeelding van hun eigen utopie: een tastbare reminder aan de invloed die zij zelf hebben op de wereld en de toekomst.
Deze activiteit sluit aan bij de thema’s Maatschappelijke Betrokkenheid en Maatschappelijke vraagstukken, beiden onderdeel van de SLO kerndoelen Burgerschap.
Leerdoelen
-Reflecteren op de maatschappij en filosoferen hoe deze beter/mooier kan worden in de toekomst
-Onderzoeken hoe kunst kan bijdragen aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken
-Kennismaken met uiteenlopende vormen van hedendaagse kunst en deze met elkaar vergelijken
-Oefenen met het presenteren van ideeën en het verdedigen van hun standpunten.
-Dwalen door de tentoonstelling, genieten en een eigen mening vormen
Prijs : € 85 per 15 leerlingen | Vanaf schooljaar 2025 -2026 € 100
Duur : 75 minuten | 1 uur 15 minuten | Vanaf schooljaar 2025-2026: 90 minuten
Begeleiding : 1 docent van school per 15 leerlingen
Taal : Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering
Reserveren : Minimaal drie weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.nl
Vaak worden kunstwerken in chronologische volgorde getoond, op de tentoonstelling Ontdek het Moderne is dat anders. Door topstukken uit verschillende tijden te combineren, ontstaan er nieuwe verbanden tussen de werken.
Ook de leerlingen gaan bij Kunst actief - Ontdek het moderne kunstwerken met elkaar vergelijken, associëren en verbanden leggen. Kunstwerken met een overkoepelend thema, zoals 'de mens' of 'het landschap', geven de leerlingen inzicht in de visie van kunstenaars op de maatschappij en geven tegelijkertijd inzicht in de steeds veranderende wereld om ons heen.
Charley Toorop Zelfportret met palet 1932
Leerdoelen
-Kennismaken met verschillende verschijningsvormen van moderne en hedendaagse kunst |
-Beschouwen van kunstwerken en deze interpreteren in een bredere historische context (bovenbouw) |
-Aan de hand van opdrachten kijken, produceren, presenteren, luisteren en reflecteren |
-Kijken en vergelijken aan de hand van thema's zoals mens, landschap, figuratie of abstractie, en verschillende stromingen en stijlen |
-Oefenen in het gebruik van vaktermen, zoals aspecten van de voorstelling en aspecten van de vormgeving |
-Benoemen van kleuren, vormen, contrasten, licht- en ruimtesuggestie |
Prijs : € 85 per 15 leerlingen | Vanaf schooljaar 2025-2026 €100 | |
Duur : 75 minuten | 1 uur 15 minuten | Vanaf schooljaar 2025-2026 90 minuten | |
Begeleiding : 1 docent van school per 15 leerlingen | |
Taal : Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering | |
Reserveren : Minimaal 3 weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.nl |
Leerlingen bekijken de hoogtepunten uit de collectie driedimensionale kunst van het Kunstmuseum. Van prikkelende hedendaagse beelden van kunstenaars als Louise Bourgeois en Sarah Lucas, tot minimalistische sculpturen van Donald Judd. Een reis door de tijd, van de klassieke mensfiguur van beeldhouwer Auguste Rodin tot aan de postmoderne abstracte installatiekunst.
Leerlingen volgen en onderzoeken de ontwikkeling van de beeldhouwkunst door het beschouwen van werken uit verschillende periodes. Aan de hand van actieve opdrachten op zaal denken zij na over uiteenlopende vraagstukken als de functie van kunstwerken, vakmanschap, gebruik en herkomst van materialen en wanneer iets kunst is.
Sarah Lucas Nobby Bloke 2017
Leerdoelen
-Inzicht krijgen in de ontwikkeling van ruimtelijke kunst – van bronzen beelden tot installatiekunst en abstractie |
-Kennismaken met verschillende materialen, technieken en werkwijzen |
-De ontwikkeling en verandering van esthetische principes onderzoeken |
-Filosoferen over bijbehorende vraagstukken als: Wat is kunst? Welke functie heeft kunst? Wat is de rol van vakmanschap? |
-Dwalen door de tentoonstelling, genieten en een eigen mening vormen |
Prijs : € 85 per 15 leerlingen | Vanaf schooljaar 2025-2026 € 100 | |
Duur : 75 minuten | 1 uur 15 minuten | Vanaf schooljaar 2025-2026 90 minuten | |
Begeleiding : 1 docent van school per 15 leerlingen | |
Taal : Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering | |
Reserveren : Minimaal 3 weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.nl |
Het prachtige gebouw van het Kunstmuseum maakt net zozeer deel uit van de collectie, als de werken die binnen te zien zijn. Toen Berlage begin twintigste eeuw het gebouw ontwierp, deed hij dit vanuit de gedachte dat een museum voor iedereen uitnodigend en aangenaam moet zijn. Bijna een eeuw later is het gebouw wereldberoemd, en een toonaangevend voorbeeld van de blijvende aantrekkingskracht van moderne architectuur.
In Kunst Actief – Het Museumontwerp van Berlage duiken leerlingen in het hoofd van de meesterarchitect. Aan de hand van afwisselende, actieve opdrachten ontdekken zij op de manieren waarop de architectuur van het museum de publiekservaring beïnvloedt, en hoe ontwerp en design kunnen bijdragen aan het verwezenlijken van sociaalmaatschappelijke idealen.
Leerdoelen
-Het museumgebouw van Berlage onderzoeken, en nadenken over de relatie tussen ontwerp en functie
-Aspecten van de moderne architectuur uit het begin van de twintigste eeuw kunnen herkennen
-Filosoferen over de invloed van kunst en ontwerp op de maatschappij
Prijs : | € 85 per 15 leerlingen | € 100 vanaf schooljaar 2025-2026 |
Duur : | 75 minuten | 1 uur 15 minuten | Vanaf schooljaar 2025 - 2026: 90 minuten |
Begeleiding : | 1 docent van school per 15 leerlingen |
Taal : | Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering |
Reserveren : | Minimaal 3 weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.n |
Wonderkamers is een interactieve museumgame door een spectaculaire tentoonstellingsvleugel: een wereld vol beeldende kunst, fotografie, toegepaste kunst, architectuur en mode. Leerlingen gaan in tweetallen op pad met een tablet en krijgen in elke kamer een nieuwe uitdaging, waarbij verschillende vaardigheden van pas komen. Denk aan samenwerken, communiceren, informatie verzamelen en toepassen, creatief denken en handelen, en sociale vaardigheden.
Museumgame
De museumgame Wonderkamers is een bijzondere mix van digitale en hands-on opdrachten. Iedere kamer heeft een eigen thematiek en opdracht, die door de leerlingen via de tablet wordt geactiveerd. Ze gaan ontwerpen in de stijl van architect Berlage, verkleden zich in kostuums uit andere eeuwen om ze op de catwalk te presenteren, verdiepen zich in de lijnen, vormen en kleuren op de schilderijen van Piet Mondriaan en nog veel meer. Om uiteindelijk in het labyrint vol kunst te belanden en zelf digitaal een wonderkamer te ontwerpen.
Kies vanaf klas 2 havo en vwo voor het plusprogramma, met een uitdagende en verdiepende opdracht na elk spelonderdeel.
Leerlingen met een tablet in Wonderkamers
Leerdoelen
|
|
|
|
|
|
Voor: | havo en vwo |
Differientiatie: | Basis : Voor leerlingen van klas 1 havo en vwo Plus : Havo en vwo-leerlingen vanaf klas 2 spelen het plusprogramma met verdiepende bonusvragen |
Tijd: | Dinsdag tot en met vrijdag, tussen 10.00 en 17.00 uur Met uitzondering van schoolvakanties, dan is Wonderkamers te reserveren op maandag. We volgen de adviesdata voor schoolvakanties van het Ministerie van OCW, alle regio's. |
Duur: | 120 minuten | 2 uur |
Prijs: | € 6 per leerling |
Groepsgrootte: | 50 leerlingen | 25 tablets |
Begeleiding: |
|
Taal: | Nederlands of Engels | Graag aangeven bij reservering |
Voorbereiding: |
|
De examenrondleiding Kunst algemeen is samengesteld voor klassen 5 havo en vwo 6 ter voorbereiding op het centraal schriftelijk examen Kunst Algemeen en is doorlopend te boeken.
De rondleiding door het museum behandelt standaard het onderwerp ‘Cultuur van het moderne in de eerste helft van de twintigste eeuw’. Dit onderwerp sluit perfect aan bij ons moderne museumgebouw van architect Berlage, de ontwikkeling naar abstractie van de kunstenaars van De Stijl - waaronder Piet Mondriaan, en bij de uitgebreide collectie moderne kunst.
Ter plekke is het mogelijk om van tevoren met de museumdocent af te stemmen om in de rondleiding deels het thema ‘Burgerlijke cultuur van Nederland in de zeventiende eeuw’ op te nemen, indien gewenst. Wanneer mogelijk zal de museumdocent hier rekening mee houden.
‘Cultuur van het moderne in de eerste helft van de twintigste eeuw' komt tijdens de rondleiding met de onderstaande aandachtspunten aan bod:
Het Kunstmuseum heeft een grote collectie met werken van Piet Mondriaan. Bij de schilder Mondriaan denken mensen vaak aan zijn abstracte werken in primaire kleuren. Minder bekend is dat Mondriaan één van de beste landschapschilders van Nederland was. Tijdens de examenrondleiding volgen de leerlingen zijn unieke weg naar abstractie en die van zijn tijdgenoten op de tentoonstelling Mondriaan & De Stijl.
Op de tentoonstelling Ontdek het Moderne zien de leerlingen het experiment terug in het expressionisme, een stroming waarin kunstenaars zich lieten inspireren door verschillende culturen. Ook in het kubisme staat het experiment centraal en werd net als bij het expressionisme een natuurgetrouwe weergave van de werkelijkheid losgelaten voor een nieuwe zienswijze.
De vormgeving van een museum weerspiegelt vraagstukken die voor een architect spelen, zoals de functie van een gebouw en de wensen van de opdrachtgever. Kunstmuseum Den Haag, ontworpen door architect H.P. Berlage, is een goed voorbeeld van moderne architectuur én van een gebouw waarbij vorm en functie samengaan.
(Indien gewenst) ‘Burgerlijke cultuur van Nederland in de zeventiende eeuw’ in de Stijlkamers van het Kunstmuseum:
De kamers zijn vormgegeven in vroegere stijlen afkomstig uit een bepaalde cultuurperiode. Er is goed te zien hoe kunst veranderde toen er een vrije markt ontstond waarin kunstenaars in opdracht (van burgers) gingen werken. Denk aan de genres: landschap, portret en stilleven. In de Stijlkamers is zichtbaar hoe kunst in vroegere tijden gepresenteerd werd.
Leerdoelen | |
---|---|
- De examenrondleiding dient ter voorbereiding op het CSE | |
- De leerlingen oefenen het beschouwen van kunst aan de hand van echte kunstwerken | |
- De selectie topstukken van het museum sluit aan bij de stofbeperking van het eindexamen Kunst Algemeen | |
- De leerlingen oefenen het beschrijven en onderzoeken van kunstwerken aan de hand van vragen die aansluiten bij de invalshoeken voor reflectie zoals beschreven in de examensyllabus |
Voor: | eindexamenklassen havo 5, vwo 6 ter voorbereiding op het CSE (vak Kunst algemeen) |
Periode: | doorlopend |
Duur: | 60 minuten | 1 uur |
Prijs: | 70 euro per 15 leerlingen |
Begeleiding: | 1 docent/begeleider van school per 15 leerlingen is verplicht. |
Taal: | Nederlands of Engels (graag aangeven bij uw reservering) |
Reserveren: | reserveringen@kunstmuseum.nl |
CSE
Tijdens Klinkende kunst ervaren de leerlingen de overeenkomsten en verschillen tussen muziek en beeldende kunst. De leerlingen ontdekken dat een schilderij ritme laat zien, net zoals muziek kleur laat horen.
Deze activiteit vindt plaats in verschillende museumzalen waar leden van het Residentie Orkest live spelen bij de kunstwerken. De leerlingen gaan erover in gesprek met de musici en beschouwen samen met onze museumdocent verschillende kunstwerken uit de collectie. Een bijzonder event vol kijk- en luisterplezier!
Klinkende kunst sluit expliciet aan bij het centraal schriftelijk examen Kunst Algemeen. De leerlingen onderzoeken de vernieuwingen die in de eerste helft van de 20ste eeuw in de kunst en muziek plaatsvonden ten opzichte van de 19e eeuw. Onder andere de weg naar abstractie in de beeldende kunst, atonale muziek, avant-garde en experiment komen uitvoerig aan bod. Leerlingen ontdekken dat muziek en beeldende kunst veel meer gemeen hebben dan je op het eerste gezicht zou denken.
De data en tijden voor Klinkende Kunst voor het schooljaar 2025 - 2026 zijn bekend:
12 januari | 11.00 -13.00 uur (gereserveerd) | |
12 januari | 14.00 - 16.00 uur (gereserveerd) | |
9 februari | 12.00 - 14.00 uur (gereserveerd) | |
16 maart | 12.00 - 14.00 uur (gereserveerd) | |
13 april | 12.00 - 14.00 uur (gereserveerd) | |
18 mei | 12.00 - 14.00 uur | |
Voor: | Examenklassen havo, vwo |
Duur: | 120 minuten | 2 uur |
Prijs: | € 300,- voor maximaal 30 leerlingen, reserveer tenminste 5 weken van tevoren. |
Begeleiding: | 1 docent van school per 15 leerlingen verplicht |
Talen: | Nederlands of Engels (graag aangeven bij uw boeking) |
Reserveren: | Sarah van Aggelen & Tahnee Fraser
|
U bent van harte welkom om een zelfstandig groepsbezoek te reserveren en uw klas zelfstandig door het Kunstmuseum te begeleiden.
Tijdens een zelfstandig groepsbezoek kunt u kiezen uit en/of gebruik maken van de volgende producten:
Examenkijkwijzer Kunst en leven - beschikbaar voor havo/vwo: de Examenkijkwijzer is een fullcolour boekje waarin 12 kunstwerken van het Kunstmuseum worden besproken, aangevuld met opdrachten voor de leerlingen. Zij zien en beleven kunstwerken 'in het echt' en
plaatsen deze in een (kunst)historische context. Reserveer een 'Zelfstandig groepsbezoek' en bestel er de boekjes (1 per leerling) voor € 2 per stuk bij. Deze liggen bij uw bezoek klaar bij de informatiebalie, waar ook potloden en/ of clipboards te leen zijn.
Een zelfstandig groepsbezoek is gratis ( entree voor leerlingen t/m 18 jaar is gratis ) wel vragen we om uw bezoek drie weken van tevoren aan te melden via Reserveringen. Onder vermelding van de datum en tijd van uw bezoek, de groepsgrootte, schoolsoort, leerjaar en het schoolvak waarbinnen het bezoek plaatsvindt. U ontvangt dan een bevestiging. Let op, zonder schriftelijke bevestiging is het niet mogelijk uw activiteit te laten plaatsvinden.
Foto actief wordt in het nieuwe schooljaar 2025-26 vanaf oktober gegeven in het Fotomuseum Den Haag. Bij de tentoonstelling Gen 3.0 Meer informatie over de tentoonstelling
Leerdoelen
-Kunstbeschouwing aan de hand van foto's: beschrijven van de voorstelling met behulp van beeldaspecten |
-Leren onderscheiden van genres in fotografie |
-Aandacht voor het verbeelden van identiteit |
-Onderzoeken van vakmanschap en meesterschap en zeggingskracht |
-Dwalen door de tentoonstelling, genieten en een eigen mening vormen |
Prijs : € 85 per 15 leerlingen | Schooljaar 2025 - 2026 € 100 | |
Duur : 75 minuten | 1 uur 15 minuten | Vanaf schooljaar 2025 -2026 90 minuten | |
Begeleiding : 1 docent van school per 15 leerlingen | |
Taal : Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering | |
Reserveren : Minimaal 3 weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.nl | |
Bijzonderheden :
|
Vanaf 21 januari 2026 is de nieuwe actuele Examenkijkwijzer beschikbaar
Kunst actief - Examenkijkwijzer is een actieve rondleiding aan de hand van de examenkijkwijzer: een boekje waarin 12 kunstwerken uit de collectie worden toegelicht met bijbehorende opdrachten. Het thema van het full colour boekje is het examenthema Kunst en leven. Havo en vwo leerlingen oefenen voor het Centraal Schriftelijk Examen terwijl zij de kunstwerken 'in het echt' bekijken.
Naast topstukken uit de collectie moderne kunst (negentiende eeuw tot nu) zijn ook de Stijlkamers opgenomen, een tentoonstellingsgebied waarin de burgerlijke cultuur van de zeventiende eeuw voor de leerlingen tot leven komt. In de Examenkijkwijzer Kunst en leven wordt ieder kunstwerk geïntroduceerd met een tekst gevolgd door opdrachten en vragen die aansluiten bij de probleemstellingen van het examen.
Kunst actief - Examenkijkwijzer is een actieve rondleiding door een museumdocent en is inclusief boekjes (1 per leerling). Potloden en/ of clipboards zijn te leen bij de informatiebalie.
Kunst actief sluit aan bij tehatex (havo/vwo).
Wij raden aan om na Kunst actief de leerlingen nog drie kwartier zelfstandig aan de slag te laten gaan met de opdrachten.
Leerdoelen
- Kunst actief - Examenkijkwijzer is een goede voorbereiding op het Centraal Schriftelijk Examen |
- De leerlingen oefenen het beschouwen van kunst door echte kunstwerken te bekijken |
- De selectie kunstwerken sluit aan bij de stofbeperking van het eindexamen |
- Leerlingen beschrijven en onderzoeken kunstwerken aan de hand van vragen, aansluitend bij de probleemstellingen van het examen |
Prijs : € 115 per 15 leerlingen, inclusief maximaal 15 boekjes (1 per leerling) Antwoordmodel voor de docent op aanvraag (pdf per mail) Vanaf schooljaar 2025-2026 € 130 | |
Duur : 75 minuten | 1 uur 15 minuten | Vanaf schooljaar 2025 - 2026: 90 minuten | |
Begeleiding : 1 docent van school per 15 leerlingen | |
Taal : Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering | |
Reserveren : Minimaal 3 weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.nl |
Mode actief - Titanic is te reserveren in de periode 8 oktober 2025 t/m 25 januari 2026. Ieder jaar is er een modetentoonstelling in het Kunstmuseum, komend schooljaar: Titanic
In het najaar van 2025 opent de modetentoonstelling Titanic. In de bijbehorende activiteit Mode Actief ontdekken leerlingen het verhaal van het ‘onzinkbare schip’ aan de hand van historische kostuums, en kostuums uit de beroemde verfilming. Er wordt aandacht besteed aan de jaren ‘10 van de vorige eeuw, een periode die in het teken stond van moderniteit en vooruitgang. De mode uit deze periode reflecteert de feministische revolutie die op gang kwam, maar ook de enorme klassenverschillen.
Aan de hand van actieve opdrachten onderzoeken leerlingen hoe mode een spiegel vormt van haar tijd, en wordt gereflecteerd op maatschappelijke thema’s die ook in onze huidige tijd een grote rol spelen.
Leerdoelen
-Dwalen door de tentoonstelling, genieten van schoonheid en een eigen mening vormen -Verbanden leggen tussen mode, identiteit en sociaaleconomische klasse |
-Het verschil tussen haute couture en prêt-à-porter ontdekken |
-Aandacht voor de verschillende aspecten van een ontwerp zoals silhouet, materiaal en techniek |
-Verbanden leggen tussen mode en identiteit |
-Reflecteren op modetrends als spiegel voor maatschappelijke veranderingen (bovenbouw) |
-Verdiepend kijken door te tekenen en te fotograferen |
-Een eigen ontwerp maken door te mouleren met textiel op een modepop |
Prijs : € 85 per 15 leerlingen | Vanaf schooljaar 2025 - 2026: € 100 | |
Duur : 75 minuten | 1 uur 15 minuten | Vanaf schooljaar 2025 - 2026: 90 minuten | |
Begeleiding : 1 docent van school per 15 leerlingen | |
Taal : Nederlands of Engels, graag aangeven bij uw reservering | |
Reserveren : Minimaal 3 weken van tevoren via e-mail : reserveringen@kunstmuseum.nl |
Vóór aankomst
Bij aankomst
Op zaal
Wij danken u voor uw medewerking en wensen u een inspirerende tijd toe in het museum!
Neem contact op met: